Gebaseerd op de film, die december dit jaar uitkomt, en op het gelijknamige boek van Christopher Paolini. Het verhaal draait allemaal rondom een jongen genaamd Eragon die op een dag een blauwe steen vindt. Deze steen blijkt later 1 van de laatste 3 drakeneieren te zijn. Wanneer dit ei uitkomt ontstaat er een hechte band tussen hem en zijn draak, Saphira. Maar het schijnt dat zijn vondst niet onopgemerkt is gebleven. In deze game volg je Eragon en Saphira op hun spannende reis om zijn lot te vervullen een drakenrijder te worden!

In deze episch fantasy battle/adventure kom je terecht in een land, Alagaesia, dat wordt verscheurt door een oorlog tussen goed en kwaad. Eragon zal het tegen de legers van de kwaadaardige koning Galbatronix op moeten nemen. De makers beweren een game te creëren met een nog nooit vertoond vecht- en magiesysteem, dat waanzinnige finishing moves, grabs en blocks bevat. Ook is het mogelijk om met je draak te vechten en een spoor van vernietiging achter te laten.

Geen upgraden of toch wel?

De game zal waarschijnlijk 16 levels bevatten en zal je rond de 15 uur bezig houden, wat ik helaas aan de korte kant vind. De game zal het verhaal van de film volgen, en dus geen rare spin-off worden van Eragon. De Xbox 360 versie zal 2 exclusieve levels en een exclusief ras genaamd de Kull bevatten. Deze elementen worden uit het boek gehaald, hoewel ze niet worden behandeld in de film of de andere games. Ook worden er voor de handhelds andere versies gemaakt. Maar deze zullen weinig verschillen van de PC/ console versies en zullen gebruik maken van hun unieke eigenschappen, zoals bij de DS het touchscreen.

Doordat ze het verhaallijn gebruiken , betekent dit dat je character en skill ontwikkeling zich baseert op het verhaal en niet op hoe jij speelt. Dit betekent niet dat jij niks te zeggen hebt over Eragon, want het spel gebruikt bijna hetzelfde upgradesysteem als in LotR The Two Towers, maar het verhaal zal dus wel voor de belangrijkste spreuken en combo’s zorgen. Met zijn tweeën.

Het is ook mogelijk om in de game magie te gebruiken. Hoewel dit minder uitgebreid is als het vechtsysteem heeft het wel een aantal leuke dingen te bieden. Het is zo ook mogelijk om aanvallen, zoals vuurballen en magische pijlen, uit te voeren. Ook biedt het spel de mogelijkheid om de omgeving te beïnvloeden door middel van magie. Dan moet je denken aan het optillen van boomstronken, maar dit is  helaas alleen maar mogelijk als de game de mogelijkheid biedt en geeft je dus niet de vrijheid om van alles te doen.

Maar waarschijnlijk het leukste onderdeel van de game is toch wel de cooperative mogelijkheid. Want nu is het mogelijk om met een andere speler, een vriend of de computer, de game te spelen. Je moet dan denken aan de characters Brom en Murtagh die je bijstaan in tijd van nood. Dit brengt weer eens verandering in de game en zal een leuke uitbreiding worden. Ook krijgen jullie te maken in the cooperative mode met een Furymeter, je moet dan denken aan twee metertjes die gevuld worden naar mate je meerdere vijanden doodt. Wanneer jullie beide genoeg vijanden gedood hebben en de twee meters in het midden tegen elkaar aankomen kom je terecht in Fury mode. Je bent dan voor 30 seconden onverslaanbaar en je magiemeter vult dan ook nog eens sneller bij. Wat natuurlijk voor leuke taferelen zal gaan zorgen.

Maar toch ben ik teleurgesteld in wat ik tot nu toe gezien heb, want de game ziet er gewoon te lelijk uit voor deze tijd. De graphics zien er erg slecht uit, hoewel de technologie genoeg te bieden heeft. Ik hoop natuurlijk zeer dat de gameplay dit minpunt iets zal verminderen en voor een leuke en lekker speelbare game zal gaan zorgen.